Hasta Kabulu , Muayene ve Randevu Süreci
13 Şubat 2020



Hasta Kabulü İlk Muayene ve Randevu Süreci

  • Türkiye geneli için kurulan 444 38 33 numaralı Ulusal çağrı merkezi numarası aranarak ilk başvuru yapılır.
  • Çağrı merkezinden alınan başvuru hastanın bulunduğu adrese bağlı İl Evde Sağlık  Koordinasyon Merkezine yönlendirilir.
  • Evde Sağlık hizmetleri Koordinasyon Merkezi sistem üzerinden aldığı başvuruya telefonla döner ve hastanın daha detaylı bilgilerini alarak sisteme kaydını gerçekleştirir. Hastanın ikametgah adresine göre ilgili birime hizmet ataması yapar.
  • Hizmet emri atanan ilgili birim 24 saat içinde hastayı arayarak, hastanın evine ziyaret yapılacağı bilgisini  iletilir ve randevu oluşturur.
  • İlk hasta ziyareti doktorlu ekip tarafından gerçekleştirir.
  • Ev ziyaretine giden evde sağlık ekibi hastayı değerlendirir. Hastanın evde sağlık hizmeti sunumu için uygun olup olmadığına karar verir. 
  • Başvurusu uygun olan veya olmayan hastalar süreç hakkında bilgilendirilir.
  • Evde sağlık hizmeti için kabul edilen hastalar, mevzuat tarafından belirlenen hakları korunacak şekilde, hasta hakları ve yükümlülükleri ve hizmet içeriği konusunda bilgilendirilir. Hastanın kendisi veya kendisi karar verme yetisine sahip değilse kanuni temsilcisi, sunulacak hizmetin varsa riskleri konusunda her türlü bilgiyi almaya ve değerlendirme yaptıktan sonra hizmeti kabul etmeme hakkına sahiptir. Hasta bilgilendirme ve rıza formu hizmet alacak kişiye, veli yada vasisine bilgilendirmeler yapılarak okutulup imzalatılır.
  • Ön başvuru formu düzenlenir ve hasta hizmet almaya başlar, Uygun olmayan hastalara hizmet sonlandırılması yapılır.
  • İlk ziyarette hastanın Kronik hastalıkları, kullandığı ilaçlar, tıbbi cihazlar, tıbbi bakım gereksinimleri (yatak yarası vb.), tespit edilir.
  • Hastanın mevcut durumuna göre hasta ve hasta yakınlarına gerekli eğitimler verilir. Ziyaret sıklığı belirlenir, randevu programı oluşturulur.
  • Hasta bilgileri, hasta dosyası ile kayıt altına alınır.
  • Ayrıca hastanın Sosyal hizmet ihtiyacı, Palyatif bakım ihtiyacı ve Alt bezi vs. ihtiyacı var ise belirlenir, temini için gerekli düzenlemeler yapılır ve ziyaret tamamlanır.